Neurotive boost neuromarketing in Zeeland na deelname aan Dockwize minor

“We startten ongeveer drie jaar geleden,” vertelt Mike. “We maakten toen websites, maar zagen dat er al zoveel zijn die verbetering nodig hebben. Toen we tijdens de opleiding les kregen over eyetracking, een technologie waarmee je kunt volgen waar iemand naar kijkt en hoe de ogen bewegen, wilden we daar dieper induiken. Eyetracking wordt vaak gebruikt in onderzoeken en tests om te begrijpen waar mensen hun aandacht op richten, bijvoorbeeld op een scherm.”

Arthur: “We gebruiken eyetracking nu als middel om neuromarketing effectief in te zetten.”

Hoewel hun taken overlappen, zit het met de verdeling wel goed: Arthur bedenkt strategieën en voert die uit, Mike focust zich op gedragswetenschap. Hij volgt online cursussen en leest boeken om zijn kennis bij te blijven spijkeren.

“Ik vond het onderwerp zo interessant dat ik buitenom de opleiding meer wilde leren,” vertelt hij. “We denken echt dat neuromarketing de nieuwe standaard wordt van marketing. De consument wordt steeds veeleisender en bedrijven zenden veel meer reclame dan vroeger. Hoe je dan opvalt als bedrijf, is door te snappen hoe het brein van je klant werkt. Als je neuromarketing toepast, sta je sterk in je schoenen.” Arthur is het daarmee eens. “Een mooie quote waar we achterstaan is: als je geen psychologische principes toe past in je marketing, maak je content. Doe je dat wel, dan maak je impact.”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mike Vermeijs (links), Arthur Piso (rechts)

Wat is jullie volgende stap?

“Onze visie is heel groot,” lacht Mike. “Het liefst willen we internationaal gaan. Daarvoor willen we onderzoeken of we een deel van eyetracking kunnen automatiseren. Sinds januari hebben we ons eigen kantoor aan de Westhavendijk te Goes, dus dat is een droom die uit is gekomen. Ook focussen we ons meer op klanten waar we langer mee door kunnen groeien.”

Waarom kozen jullie voor de minor van Dockwize? 

Arthur: “We wilden de minor doen om gewoon lekker te kunnen werken tijdens school.” Mike: “Je krijgt geen enkele andere kans om zoveel aan je bedrijf te werken tijdens je studie, dus grepen we die graag met beide handen aan. We werden daarin gelukkig ook erg gesupport door businesscoach Arne Hulstein, die de minor begeleidde. Hij spoorde ons aan om veel tijd in de opdrachten te stoppen, om ons idee verder uit te bouwen.”

Wat leerden jullie van de minor?

“Meer dan we denken! We kwamen binnen met een jaartje ervaring op zak, dus we dachten dat we al heel wat wisten - nou, dat was niet zo. We zagen in dat we een ander verdienmodel nodig hadden. Ook werkten we veel voor klanten, maar weinig aan het bedrijf. Opdrachten zijn leuk, maar slokken algauw al je tijd op. Dat was een goed inzicht,” vertelt Arthur.

“Voor studenten die wel willen ondernemen, maar nog niet precies weten hoe, is de minor een goede manier om daarachter te komen. Ik raad het dan ook zeker aan om mee te doen. Het is geen collegezaal waar je les krijgt, maar een plek waar je bouwt aan je eigen bedrijf en veel vrijheid krijgt. Pak die kans aan en haal er zoveel mogelijk uit,” zegt Mike.

Wil jij weten hoe het is om ondernemer te zijn en je eigen bedrijf te runnen? Dan is onze minor Innovative Entrepreneurship wat voor jou! Deze minor is dé kans om je ondernemersvaardigheden naar een hoger niveau te tillen. Leer van onze ervaren businesscoaches en laat je inspireren om jouw idee om te zetten in een succesvolle onderneming. Ready to unlock your potential? Ontdek de minor hier.