WAAROM HEB JE DEELGENOMEN AAN EEN PROGRAMMA VAN DOCKWIZE?

“Ik was al heel lang bezig met mijn product en was jong, pas 22 jaar, toen ik ermee begon. Ik deed het er ook altijd bij, ben nog nooit voltijds ondernemer geweest. Nu, zoveel jaar na de start van Emergo Designs, wilde ik mijn belangrijkste product, het oestermes, eens opnieuw valideren. Ik dacht namelijk wel dat ik wist wat mijn klanten belangrijk vinden, maar had ik ze dat in de afgelopen 8 jaar al eens horen zeggen? Ik wilde mijn aannames opnieuw toetsen.

Tijdens mijn studie aan de HZ had ik al eens een soortgelijk programma gevolgd. Eerst als onderdeel van Young Ondernemen Student Company en daarna nog met een Minor Ondernemerschap. Ik wist dus wel redelijk wat ik ervan moest verwachten.”

Emergo Designs, ondernemersverhaal van Dockwize
Emergo Designs, ondernemersverhaal van Dockwize

HOE HEB JE JE IDEE GEVALIDEERD?

“Toen ik voor het eerst met het maken van een oestermes begon, wilde ik dat het niet alleen om een goed mes ging, maar ook om de beleving van het oesters eten. Daar begon het voor mij mee. Inmiddels was ik bezig met de ontwikkeling van een nieuw en bijzonder exclusief oestermes en wilde ik van gebruikers van oestermessen weten of ze zo’n relatief duur exemplaar zouden waarderen.

Logischerwijs moest ik op zoek naar die gebruikers. Nou, begin dan maar… wie ga je bellen? Familie en vrienden mochten natuurlijk niet, want die geven een gekleurd antwoord. En koks wilde ik in coronatijd niet lastigvallen met een duur oestermes. Dus ben ik maar op een logische plek, op de dijk bij Yerseke gaan staan en heb daar iedereen aangesproken die eruit zag alsof ze uit eten waren geweest. Ik zag er best tegenop, maar toen ik het eenmaal had gedaan, had ik er wel veel van geleerd.

Waar ik ook veel aan gehad heb, en wat ik ook vooraf best spannend vond, waren de telefoontjes met mijn oude klanten. Wat vinden zij van mijn producten en bedrijf, wat kan volgens hen beter? Je hoopt natuurlijk dat niemand dan zegt ‘Ik vind er geen bal aan’. Daar zou je niet vrolijk van worden. Gelukkig gebeurde dat ook niet.”

WAT HEEFT HET PROGRAMMA JE GEBRACHT?

“Het heeft me vooral veel inzicht in de wensen van mijn klanten gegeven. Als ik nu iets beweer, weet ik dat het zo is. Niet omdat ik het denk, maar omdat ik het van mijn klanten gehoord heb. En ja, ze genieten echt van het ritueel van oesters eten. Dat kwam duidelijk naar voren. Eén van de oude klanten gaf aan dat hij mijn oestermes in een kastje bewaart. Vooraf poetst hij het mes al op als hij oesters gaat halen. Dan nodigt hij vrienden uit, komt het mesje erbij en een glaasje wijn. Het is iedere keer een feestje, zo vertelde hij. Dat heb je niet met een plastic ding uit de keukenla. Dat vond ik wel mooi om te horen. Ik ben dus echt met de juiste dingen bezig.”

Alexander Bol Emergo Designs
Het programma heeft me vooral veel inzicht in de wensen van mijn klanten gegeven. Als ik nu iets beweer, weet ik dat het zo is. Niet omdat ik het denk, maar omdat ik het van mijn klanten gehoord heb.
The Work Brand, ondernemersverhaal van Dockwize

Stel jouw programma samen

Bij Dockwize weten we dat iedere ondernemer en elk bedrijf uniek is. Daarom stel je bij ons jouw eigen programma samen, met daarin alle onderdelen die jij nodig hebt om je bedrijf te laten groeien, meer inzicht te krijgen en focus aan te brengen in je bedrijfsvoering. We hielpen al meer dan 900 ondernemers zoals jij met het zetten van de volgende stap, het op de markt brengen van hun idee en het laten groeien en ontwikkelen van hun bedrijf én henzelf als ondernemer.

Ben jij de volgende? Plan jouw vrijblijvende kennismaking in en unlock your potential.

The Work Brand

Thirza Ephraïm

De juiste sollicitant aan tafel krijgen en je medewerkers binnenhouden wordt steeds lastiger als werkgever. De vacatures moeten snel worden ingevuld, maar de vijver is klein en de concurrentie groot. Thirza Ephraïm van The Workbrand in Terneuzen weet er alles van.

“Ik ging realistisch kijken naar mijn mogelijkheden. Ik weet nu wat mijn volgende stap is.”

The Work Brand, ondernemersverhaal van Dockwize